Kanta-asiakasjärjestelmä auttaa yrityksen taloushallintoa

Pienen yrityksen taloushallinto ei kaipaa juuri kirjanpitoa suurempia työkaluja. Kun yrityksesi kasvaa ja menestyy, tulevat muut taloushallinnon ja markkinoinnin työkalut ajankohtaiseksi. Markkinoinnin, myynnin ja taloushallinnon tarpeet huomioimalla yrityksesi voi tehdä tulosta tehokkaasti.

Viime vuosina erilaiset avainasiakas- ja kanta-asiakasohjelmat ovat tulleet tutuiksi kaikille suomalaisille. Jokaisella pankilla ja päivittäistavaraketjulla on omat kanta-asiakasohjelmansa, joihin osallistuvat voivat kerätä itselleen pieniä tai suurempia taloudellisia etuja.

Kanta-asiakasohjelma taas auttaa yritystä keräämään entistä enemmän tietoa asiakkaista ja näiden ostokäyttäytymisestä. Näin markkinoinnin ja myynnin ponnistelut on helppo kohdistaa kannattavimpiin asiakasryhmiin -- kannattamattomiin asiakkaisiin ei tietenkään kannata uhrata merkittäviä resursseja.

Modernit kanta-asiakasjärjestelmä on yrityksen kannalta helppokäyttöinen ja monipuolinen tietojärjestelmä. Kanta-asiakasjärjestelmät auttavat sinua lähettämään asiakkaille kanta-asiakaskortit, mittaamaan asiakaskäyntejä ja asiakaskohtaisia ostoja, markkinoimaan yritystäsi käyttämällä tekstiviestejä tai sähköposteja sekä palkitsemaan yrityksesi kannalta parhaita asiakkaita erityiseduilla.

Kanta-asiakasjärjestelmien tuottama informaatio ei tietenkään kuulu yrityksen kirjanpitoon. Kuitenkin järjestelmistä saatava tieto on tärkeä osa johdon laskentatoimea -- ilman ajan tasalla olevaa dataa eivät yrityksen laskentaekonomit voi tuottaa yrityksen johdon tarvitsemaa tietoa päätöksenteon pohjaksi. Kunnolliset kanta-asiakasjärjestelmät voivat auttaa sinunkin yritystäsi tekemään parempia päätöksiä paremman datan perusteella. Silloin yrityksestäsi tulee entistä kannattavampi ja menestyneempi.

Koska kanta-asiakasjärjestelmän on tuotettava tietoa laskentatoimen käyttöön, on siitä saatava helposti tiedot siirrettyä järjestelmän ulkopuolisiin ohjelmistoihin. Yleensä tiedonsiirto vaikkapa Exceliin sujuukin ongelmitta.

Yksi suomalainen, hyvin toimiva ratkaisu kanta-asiakasjärjestelmäksi on NeoCRM. NeoCRM on Internetissä käytettävä selainpohjainen järjestelmä, joten sen käyttäminen on yksinkertaista.

NeoCRM:n kanta-asiakasjärjestelmä sopii hyvin monenlaisiin käyttötarkoituksiin. Voit käyttää sitä yhtä hyvin yksittäisen ravintolan kuin vaikkapa koko maan kattavan ravintolaketjun kanta-asiakasjärjestelmän ylläpitoon.

Tiedot asiakaskäynneistä ja ostoksista siirretään suoraan kassajärjestelmästä NeoCRM:n palvelimelle, josta taas saat tarvitsemasi tilastot asiakkaiden ostohistoriasta www-yhbteyden välityksellä. Ostotilastojen perusteella NeoCRM laskee asiakkaiden bonukset käyntikertojen ja ostosten perusteella. Bonusten avulla yrityksesi kannustaa asiakkaita palaamaan uudestaan yritykseen: näin yrityksesi kanta-asiakkaista tulee entistä parempia asiakkaita!